DISSENYANT LES NOVES VACUNES DEL FUTUR: COM A PARTIR DE LA NANOMEDICINA ENS HEM SALVAT DE LA COVID-19

Tipus d'activitat: Presentacions
Àrea temàtica: hola
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius, Públic general

IQS
Xavier Ramírez
932672020
comunicacioiqs@iqs.edu

Seu d'IQS,
Via Augusta, 390, 08107, Barcelona
Xavier Ramírez
comunicacioiqs@iqs.edu
932672020
9,00 a 18,00 h.

Ponents - Dra. Cristina Fornaguera. Investigadora del Grup d’Enginyeria de Materials (GEMAT) del Departament de Bioenginyeria d’IQS.

CONFERÈNCIA - DEMOSTRACIÓ

La recerca de solucions per frenar la Covid19 ha mobilitzat a gran part dels investigadors per tal d’obtenir tractament per combatre la malaltia. Una línia d’investigació consisteix en el desenvolupament de vacunes amb l’objectiu de protegir la població sana de futures possibles infeccions; és a dir, d’exposar al cos a un antigen que no causi la malaltia però que generi anticossos que actuïn com a sistema de defensa.

CoviNanoVax, un projecte liderat pel Dr. Salvador Borrós i la Dra. Cristina Fornaguera, del Grup d’Enginyeria de Materials d’IQS, investiga el desenvolupament d’una vacuna de mRNA basada en l’ús de la nanomedicina.

Amb un llenguatge adaptat a alumnes de Batxillerat, la Dra. Fornaguera explicarà els detalls de la recerca que estan realitzant en aquest projecte en concret. Al final de la sessió, una demostració-experimental dels temes tractats permetrà entendre de forma extremadament visual tot el que s’ha exposat durant la sessió.

2016106319_IQS_RGB_online.jpg