taller de coneixement de l'ailant i altres arbres exòtics invasors

• associació CEN

Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius, Públic especialitzat, Públic general, Públic universitari

associació CEN
info@assoc-cen.org

Molins de Terrers
Molins de Terrers, sn, 43460, Alcover
associació CEN
info@assoc-cen.org
9 a 16 h

Ponents - Dr. Jesús Ortiz, Xènia López, Jose Luis Arauzo

Les espècies exòtiques invasores (EEI) són la segona causa de pèrdua de biodiversitat al món i Catalunya és una de les regions d’Europa amb major afectació. L’ailant (Ailanthus altissima) és un arbre caducifoli originari de la Xina que va ser introduït a Europa com a espècie ornamental durant el segle XVIII. L’impacte principal de l’ailant sobre els ecosistemes naturals és la formació de boscos densos gairebé monoespecífics que fan desaparèixer les espècies d’arbres autòctons. Els boscos d’ailants fan disminuir dràsticament la biodiversitat, afecten l’estructura i el funcionament dels ecosistemes naturals i els serveis ecosistèmics, poden tenir un impacte econòmic sobre camps de cultiu, paviments, marges, restes arqueològiques i altres construccions. A més, poden afectar la salut humana perquè la seva saba és tòxica i també representa un risc per a la seguretat perquè pot empitjorar els efectes de les riuades.

Els participants d'aquest taller coneixeran aquest arbre i altres arbres exòtics invasors, com la robínia, aprendran la metodologia per eliminar-los.

2020919858_logo_CEN.jpg

Agència Catalana de l'Aigua