CONFERÈNCIES A L’IIBB-CSIC: Neurociència i pensament crític. Mites i realitats

• Institut d'Investigacions Biomèdiques de Barcelona (CSIC)

Tipus d'activitat: Presentacions
Àrea temàtica: ciència ciutadana
Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius

Institut d'Investigacions Biomèdiques de Barcelona (CSIC)
Roser Cortés
comunicacio@iibb.csic.es

Ins
Casanova 158, 158 bis, 08036, Barcelona
Roser Cortes
comunicacio@iibb.csic.es

Ponents - Ruben Pavía

Avui dia, quan tenim qualsevol coneixement al nostre abast, és tan important aprendre informació com saber d’on obtenir-la. En l’estudi del cervell, on encara hi ha molt per descobrir, és encara més important ser crítics. En la cultura popular hi ha molts fets i pràctiques acceptades però sense cap base científica, com el psicoanàlisi, els tests de personalitat o el mite de que sols fem servir el 10% del cervell. Però, també hi ha conceptes dels quals la ciència no té totes les respostes, com la consciència o la causa d’algunes malalties; per això, des de la curiositat i el pensament crític hem d’aplicar sempre la metodologia de la ciència, i no deixar-nos convèncer pels arguments que millor sonin sinó pels que estan demostrats. Amb exemples d’aquests mites, veritats i realitats de la neurociència aprendrem les ferramentes bàsiques per desenvolupar el pensament científic i formar-nos una perspectiva crítica per no deixar-nos manipular.

201610132556_iibbcsic.jpg