Com arribar-hi

Al 22 NOV

Xerrades-Taller. Amuntegant pilotes.

Tipus de públic: Estudiants ESO, Batxillerat i Cicles formatius
Activitat adherida a la campanya del passaport científic

Més informació Universitat de Barcelona
Fernando Benavente
fbenavente@ub.edu
On es celebra Facultat de Matemàtiques. Universitat de Barcelona
     Gran Via de les Corts Catalanes, 585, 08007, Barcelona
Necessita reserva Xavier Massaneda
xaviermassaneda@gmail.com

8:30-17:30

Ponents - Dr. Joaquim Ortega Cerdà

A la fruiteria del mercat veiem sovint piles de taronges. Això no és una casualitat. En aquesta disposició les taronges ocupen el volum mínim. Veurem com el problema de disposar boles de forma òptima, ocupant el mínim espai possible, és una qüestió recurrent que ja es va plantejar Aristòtil, i que tornà a apareixer amb Newton. En l’espai habitual es coneix com a conjectura de Kepler. La solució definitiva del problema es va resoldre fa 20 anys per Thomas Hales en dimensió 3, i tot just l’any passat, de forma molt sorprenent, en espais de dimensió 8 i 24 per Maryna Viazovska.  Veurem com aquest problema matemàtic té aplicacions, entre d’altres, a les comunicacions per wifi.

L'activitat anirà a càrrec del Dr. Joaquim Ortega Cerdà, catedràtic d'Anàlisi Matemàtica de la Facultat de Matemàtiques i Informàtica de la Universitat de Barcelona.  Està destinada a grups de Batxillerat i els professors responsables del grup han de fer una inscripció prèvia. Les sessions tindran lloc els dimecres 15 i 22 de novembre, en un primer torn a les 9:30 (11:30 taller) i un segon torn a les 11 (13 h taller).

201610245020_logo_home_nou.png