Edició 2021

imatge participants del concurs 2021

Foto de l'edició 2021

Qui diu que la ciència és avorrida?

La 3a edició del Concurs de "Monòlegs del Club de la Ciència" es va fer en el marc de la Setmana de la Ciència 2021. L'objectiu d'aquest concurs és promoure la comunicació de la ciència, d'una manera sintètica, amena i entenedora, tot utilitzant només les habilitats comunicatives personals, sense el suport d'eines per a presentacions.

Final de la 3a edició del Concurs de Monòlegs del Club de la Ciència

Javier Argüello, PhD Fellow de “la Caixa” i investigador del grup de Teoria de Nanofotònica Quàntica de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) va guanyar el 19 de novembre la tercera edició del concurs “Els Monòlegs del Club de la Ciència”, amb un intervenció sobre física quàntica. Celebrat al Casal de Barri Transformadors de Barcelona, l’acte va ser un dels esdeveniments centrals de la 26a Setmana de la Ciència a Catalunya (SC’21), organitzada per l’FCRI.

El segon premi va correspondre a Patricia Rodrigo, llicenciada en Ciències Ambientals a la Universitat de Barcelona, màster en Ecologia Fonamental i Aplicada, i postgrau en Comunicació Científica UVicUCC. El tercer guardó va ser aconseguit per Ainoa Gómez, graduada en Biologia i màster en Formació del Professorat; mentre que el Premi del Públic va ser per Daniel Beltrán, grau en Enginyeria de Sistemes Biològics per la Universitat Politècnica de Catalunya i Màster en Biotecnologia Molecular per la UB.

Finalistes 3a edició del Concurs dels Monòlegs del Club de la Ciència

Aquestes són les 8 persones seleccionades per participar a la final del nostre concurs de monòlegs de ciència en català, que es farà en el marc de l'SC21:

• Javier Argüello Luengo
  • Sandra Baiges Carrasco
  • Daniel Beltrán Anadón
  • Ainoa Gómez Baldón
  • Jorge Nicolás Álvarez
  • Jordi Ramírez Todó
  • Patricia Rodrigo Zamora
  • Marta Vallès Fusta

En l'edició 2021, els participants van rebre obsequis per part de CASIO (calculadora científica edició limitada #científicasCASIO amb la il·lustració de la física Jess Wade) i de l'Institut d'Estudis Catalana (dos magnífics llibre científics de Thomas Gray amb destacades fotografies).

imatge calculadora amb il·lustracions de dones científiques logo Casio
imatge llibre Molecules imatge llibre elements